Een origineel relatiegeschenk met een blijvende herinnering.
Als mens, maar zeker ook als ondernemer, is het essentieel om tijd te besteden aan relaties. Een investering in een relatie is niet enkel prettig, het kan ook bijzondere situaties opleveren. Wanneer je ondernemer bent, maken relaties een deel van je taken uit. Het opbouwen en onderhouden van relaties is cruciaal in het in stand houden van je werk. Maar wat doe je als je echt een zakenrelatie waardeert? Of wanneer iemand je uit de brand geholpen heeft?
De kunst van het schenken.
Onze waardering laten we blijken met geschenken. Sommige mensen vinden het oubollig om geschenken te geven. Anderen vinden het een slimme zet, als het ware een wederdienst proberen te laten ontstaan. De focus ligt echter op waardering. In het schenken zit herkenning van de moeite die de ander in jouw proces of project gestoken heeft. Maar of het nu gaat om een bedankje, beloning of motivatie: wat schenk je dan?
Originaliteit.
Pennen en sleutelhangers hebben geen lange levensduur en er kleeft bovendien geen blijvende herinnering aan. Werkelijk origineel is het bedrukken van een boek. Om je relatiegeschenk net die persoonlijke inslag te geven kun je denken aan een fotoboek. Het verzamelen van foto’s die je gedurende de samenwerking hebt gemaakt, kun je plaatsen in het boek. Zodoende is er een blijvende herinnering die op beeld is vastgelegd en ook tastbaar is. Speciale momenten blijven zo bewaard en vestigen zich onbewust in het geheugen.
Realiseren van een fotoboek.
Boeken drukken is tegenwoordig slechts een eenvoudige handeling maar het resultaat kan groots zijn. Met handige tools kun je op een creatieve manier een fotoboek vormgeven zodat het precies de juiste uitstraling heeft. Het kan speels zijn of juist erg formeel, dit ligt aan de stijl die je kiest om het boek te personaliseren. Veel relaties zullen deze geste als erg bijzonder ervaren en hoewel het in eerste instantie investeren is, zal een goed persoonlijk relatiegeschenk vaak van onschatbare waarde blijken voor toekomstige samenwerking(en).